Sveikata, grožis

„Lidl“ atnaujino dalies produktų receptūras: vasarą atsigaivinkite gėrimais su mažiau pridėtinio cukraus  

Lietuvių pamėgtuose produktuose ypatingai daug pridėtinio cukraus, atskleidžia statistiniai duomenys. Plėsdamas sveikatai palankesnių produktų pasiūlą, prekybos tinklas „Lidl“ iki 2025 m. pabaigos savo privačių prekių ženklų produktuose siekia sumažinti pridėtinio cukraus kiekį 20 procentų. Bendradarbiaudama su tiekėjais įmonė tobulina įvairių produktų sudėtis – šįkart atnaujintos net keturių rūšių gaiviųjų gėrimų receptūros.

Skatindama subalansuotą kasdienę mitybą, „Lidl“ remiasi savo sveikatai palankesnių produktų kūrimo strategija. Vienas iš jos tikslų – iki 2025 m. pabaigos privačių prekių ženklų produktuose sumažinti ne tik vidutinį pridėtinio cukraus, bet ir vidutinį pridėtinės druskos kiekį net 20 proc.

Siekdamas užsibrėžtų tikslų, prekybos tinklas atnaujino net keturių rūšių gaiviųjų gėrimų sudėtis, sako „Lidl Lietuva“ Kokybės užtikrinimo departamento atstovas Karolis Lebednikas. „Lidl“ parduotuvių lankytojai jau dabar gali gurkšnoti privataus prekės ženklo „Freeway“ gazuotus kolos, apelsinų skonio, „Ginger Ale“ gaiviuosius gėrimus su mažiau pridėtinio cukraus. Sveikatai palankesne receptūra pasižymi ir privataus prekės ženklo „Solevita“ įvairių vaisių gaivusis gėrimas vaikams 0,2 l pakuotėje.

Daugėja sveikatai palankesnių produktų

Neseniai pranešęs apie lietuviškos „Freeway“ giros receptūros atnaujinimą, prekybos tinklas „Lidl“ cukraus kiekį palaipsniui mažina ir kituose šio privataus prekės ženklo gėrimuose.

Lyginant su pradine sudėtimi, pridėtinio cukraus kiekį „Freeway Cola“ gazuotame gaiviajame gėrime su kofeinu (0,33 l pakuotėje) pavyko sumažinti 8,5 proc., gazuotame apelsinų skonio gėrime (2 litrų pakuotėje) cukraus yra 13,5 proc., o „Ginger Ale“ gaiviajame gėrime (1 litro pakuotėje) – 5,6 proc. mažiau. Taip pat pagerinta vaikų mėgiamo „Solevita“ prekės ženklo įvairių vaisių gaiviojo gėrimo (12 proc.) receptūra – pridėtinio cukraus kiekis jame sumažintas 14 proc.

„Formuodami sveikatai palankesnį asortimentą, pirmiausia tobuliname populiariausius ir nuolat mūsų parduotuvių lentynose esančius produktus. Kasmet vasarą išaugant gaiviųjų gėrimų paklausai, šiemet mūsų pirkėjai galės mėgautis favoritais laikomais gėrimais su mažiau cukraus“, – pasakoja K. Lebednikas.

Ypatingą dėmesį prekybos tinklas skiria ir tiems maisto produktams, kuriuos itin pamėgę mažieji „Lidl“ klientai. Dėl to visai neseniai prekybos tinklo lentynas pasiekė ir mažiau pridėtinio cukraus turintys Lietuvoje gaminami „Pilos“ geriamieji jogurtai 0,9 kg pakuotėse bei įvairūs parduotuvių kepyklos duonos gaminiai. Artimiausiu metu sudėtis bus atnaujinta ir dviem 100 g sūreliams – vaniliniam ir su razinomis.

Be to, skatindami sveikesnius mitybos įpročius, „Lidl“ palaipsniui didina ir alternatyvių produktų, kuriuose pridėtinio cukraus yra mažiau arba iš viso nėra, pasirinkimą. Pavyzdžiui, vietoj įvairių saldžių gėrimų klientams siūloma įsigyti „Saguaro“ žaliųjų citrinų skonio gazuoto stalo vandens be cukraus bei naujojo gazuoto mineralinio vandens „Perkūnas“.

Skonių skirtumo nepajaučia

„Lidl“ siekia, kad mažinant cukraus ar druskos kiekį maisto produktuose vartotojai nepajaustų skonio ir kitų produkto savybių skirtumų. Todėl visi patobulinti produktai yra įvertinami aklųjų ragavimų (angl. blind tasting) metu – eksperimento dalyviai ragauja tiek įprastą, tiek atnaujintą produktą, tačiau nežino, kuris yra kuris. Tai leidžia nešališkai įvertinti gaminių skonį, tekstūrą, kvapą ir kitus aspektus bei padeda nuspręsti, ar receptūrų pakeitimai yra tinkami.

„Į akląją degustaciją įtraukiami ir rinkoje esančių kitų žinomų prekės ženklų analogai. Pavyzdžiui, palyginę „Freeway Cola“ gazuoto gaiviojo gėrimo su kofeinu skonį su kitais produktais, vartotojai reikšmingo skonių skirtumo nepastebėjo“, – pabrėžia K. Lebednikas.

Vykdydama akluosius ragavimus „Lidl Lietuva“ bendradarbiauja su Kauno technologijos universiteto Maisto instituto Juslinės analizės mokslo laboratorijos specialistais. Be to, prekybos tinklas kasmet matuoja savo cukraus ir druskos mažinimo pažangą, kad įvertintų, kaip sekasi siekti užsibrėžtų tikslų.

Pranešimą paskelbė: Eglė Girdauskaitė, UAB „coagency”