Antrasis karantinas Lietuvos gyventojus paskatino daugiau dėmesio skirti savo savijautai – didelė dalis nori labiau rūpintis sveikata, pradėti sveikiau maitintis, sportuoti, daugiau laiko skirti poilsiui. Šiuos duomenis atskleidė balandį Sveikatos mėnesiu paskelbusio mažmeninės prekybos tinklo „Rimi“ užsakymu atlikta šalies gyventojų apklausa*. Jos duomenimis, net 44 proc. žmonių nori dėti didesnes pastangas savo bendros sveikatos būklės gerinimui, o šis rodiklis itin aukštas tarp vyresnio amžiaus respondentų.
Per antrąjį karantiną – dėmesys sveikatai
Įsibėgėjus pavasariui, balandį „Rimi“ skelbia Sveikatos mėnesį, kurio metu siekiama skatinti rinktis sveikatai palankesnį gyvenimo būdą. Norėdama išsiaiškinti Lietuvos gyventojų sveikatos būklę antrojo karantino metu, šiemet „Rimi“ iniciavo šalies gyventojų apklausą, kurioje respondentų buvo teiraujamasi apie jų fizinę ir emocinę sveikatą.
„Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad antrojo karantino metu 27 proc. žmonių pastebėjo suprastėjusią fizinę sveikatą, o 45 proc. – emocinę. Nežinomybė dėl darbo, artimųjų sveikatos ir įvairių rizikų sukėlė papildomo streso, su kuriuo ne visi žinojo, kaip susitvarkyti. Tiesa, dalis su stresu tvarkėsi sportuodami – kiek daugiau nei trečdalis žmonių per antrąjį karantiną pradėjo labiau rūpintis savo fizine sveikata: daugiau judėti, mankštintis, išeiti pasivaikščioti ir sportuoti. Net 43 proc. žmonių teigė nuolat sekantys savo fizinę būklę, pavyzdžiui, reguliariai matuojantys kraujo spaudimą, tačiau vis dar daugiau kaip pusė žmonių dėl savo sveikatos gerinimo – emocinės ir fizinės – nesiėmė jokių papildomų veiksmų. Tai reiškia, kad tobulėti tikrai yra kur“, – sako „Rimi Baltic“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas Liudvikas Aleliūnas.
Dalis planuoja gyventi sveikiau
Vis dėlto, panašu, kad lietuviai nori kasdien jaustis geriau ir patys į tai dėti pastangas. Tyrimo dalyvių taip pat buvo klausiama, ar jie planuoja ateityje daugiau dėmesio skirti įvairioms su sveikata susijusioms gyvenimo sritims. Net 44 proc. respondentų nurodė, kad ketina labiau rūpintis savo bendra sveikatos būkle, o kiek daugiau nei trečdalis daugiau laiko ateityje skirs poilsiui.
„Trečdalis lietuvių ketina daugiau dėmesio skirti ir sveikesnei mitybai, į rutiną įtraukti daugiau fizinio aktyvumo, sportuoti, o 28 proc. respondentų taip pat stengsis pagerinti miego kokybę. Įdomu tai, kad mitybos ir fizinio aktyvumo pokyčiai aktualesni jaunesnio amžiaus lietuviams, o bendra sveikatos būklė – vyresniems respondentams. Tiesa, penktadalis apklaustųjų nurodė ateityje neketinantys keisti dabartinių įpročių“, – pastebi L. Aleliūnas.
Kviečia emocinę ir fizinę sveikatą gerinti drauge
Siekdama skatinti sveikus pasirinkimus kasdieniame gyvenime net ir neįprastomis aplinkybėmis, „Rimi“ kviečia visą balandžio mėn. dalyvauti Sveikatos mėnesio veiklose. Bendradarbiaudamas su nuomonės lyderiais Ieva Swan, Simonu Urbonu ir Laura Mazaliene „Rimi“ kelia sveikos gyvensenos iššūkius, ragina kartu gerinti savo savijautą ir įveikti pavasario nuovargį peržiūrint mitybos meniu.
Pavasaris yra geriausias laikas pradėti judėti – atsikratyti streso ir pasikrauti džiaugsmo, priimant vieną iš „Rimi“ nuomonės formuotojų savaitės iššūkių. Prisijungę prie Ievos Swan galite išbandyti „Savaitės ant kojų“ iššūkį, kurio tikslas – bent 15 tūkst. žingsnių per dieną, kartu su Simonu Urbonu galite įgyvendinti „Savaitės ant dviračio“ iššūkį ir automobilį iškeisti į dviratę transporto priemonę. Jeigu norite pradėti maitintis sveikiau, kartu su Laura Mazaliene tai padaryti bus lengviau – ji ėmėsi „Savaitės be cukraus“ iššūkio ir su visa šeima išbandys sveikesnių produktų alternatyvas.
Be iššūkių, „Rimi“ pirkėjai taip pat kviečiami naudotis specialiais sveikatos mėnesio pasiūlymais: „Benu“ vaistinėse – nuolaida maisto papildams virškinimui ir probiotikams, o balandžio 20-26 d. – „Rimi“ tinklo parduotuvėse įrengtuose terminaluose pateikiamomis nuolaidomis įvairioms „Rinkis sveikiau“ ženklu pažymėtoms prekėms.
* „Rimi Lietuva“ užsakymu š.m. balandžio mėn. medijų agentūros „Havas Media Group“ atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 300 respondentų, kurių amžius 18-74 metai.
Pranešimą paskelbė: Živilė Karevaitė, Integrity PR