Sveikata, grožis

Visuomenė net karantino metu linkusi padėti higieninių priemonių stokojančioms merginoms

Šalyje tvyrant socialinei įtampai ir nežinomybei organizuota socialinė akcija parodė, kad sunkūs laikai suvienija žmones. Socialinės akcijos #SvarbiKiekvienaDiena metu Lietuvoje buvo paaukota 380 000 higieninių paketų Lietuvos mergaitėms.

Siekiant sumažinti moteriškų higienos priemonių stygių, kurį patiria skurdžiau gyvenančios Lietuvos merginos, pasaulinis prekės ženklas „Always“ nuo 2020 m. rugsėjo 15 d. iki lapkričio 8 d. vykdė socialinę akciją #SvarbiKiekvienaDiena, kurios tikslas – aprūpinti stokojančias mūsų šalies mergaites moteriškomis higienos priemonėmis. Tai buvo nacionalinė akcija, vykusi visose šalies parduotuvėse. Akcijos metu už vieną įsigytą  „Always“ higieninių paketų pakuotę buvo aukojamas 1 higieninis paketas.

Bendrovės užsakymu atlikta apklausa parodė, kad Lietuvoje 1 iš 8 merginų yra tekę praleisti pamokas ar socialines veiklas dėl to, kad menstruacijų metu neišgali įsigyti reikalingų moteriškos higienos priemonių. Tokios situacijos daro itin neigiamą įtaką merginos savivertei ir menkina pasitikėjimą savimi.

LIONS klubai įgyvendins paramą

Akcijos įgyvendintojai Lietuvoje – LIONS klubų asociacija – bendrauja su 3275 Lietuvos merginomis, kurioms reikalinga akcijos parama. LIONS bendruomenė visoje Lietuvoje rūpinasi, kad parama pasiektų stokojančias merginas.

LIONS klubų asociacijos valdybos narė Audronė Balčiūnienė sako, kad paramos skyrimas turi būti paprastas ir džiaugsmą nešantis procesas.

„Kiekvienas Lietuvos LIONS klubas turi savo kuruojamas organizacijas, socialinės atskirties, daugiavaikes, vargstančias ir stokojančias ar neįgalius asmenis turinčias šeimas ir partnerius, su kurių pagalba greičiau pasiekia tikslinę grupę. Tad LIONS organizacijos prioritetas yra tiesioginis kontaktas, kuris dovanojimo procesui suteikia šiltumo ir įsiklausymo“, – sako A. Balčiūnienė.

Prie akcijos vykdymo prisidėjo LIONS klubai visoje Lietuvoje. Pasak valdybos narės, kiekvienas klubas pasiims reikiamą higieninių paketų kiekį iš sandėliavimo vietos ir atras kūrybišką būdą šiuo sudėtingu laikotarpiu perduoti ar organizuoti jų pristatymą merginoms. Greta svarbi ir švietėjiška veikla, todėl kai kuriuose miestuose ir rajonuose akcijai talkina visuomenės sveikatos biurai.

Nutylėtas stygius – skaudžiausias

Prasidėjus akcijos viešinimo kampanijai, tiek akcijos ambasadorei Dovilei Filmanavičiūtei, tiek LIONS asociacijos nariams teko susidurti su įvairiomis nuomonėmis ir nuostaba, kad merginos gali patirti moteriškų higienos priemonių stygių.

„Džiaugiamės šia partneryste ir atkreiptu dėmesiu į pakankamai ilgai, o gal, tiksliau, visiškai nutylėto skurdo detales – mergaičių, merginų asmens higieną, apribotą dalyvavimą visuomeniniame gyvenime, ugdymo procese. Dėl mūsų visuomenėje gajų stigmų vargstančios šeimos nelinkusios ieškoti ir prašyti tokios pagalbos kaip, pavyzdžiui, higienos paketai – tokias problemas stengiasi išspręsti tyliai ir savo jėgomis arba nespręsti visai. Todėl manome, kad #SvarbiKiekvienaDiena akcija ir susikoncentravimas į tokias šeimas yra efektyvi ir svari parama,“ – sako A. Balčiūnienė.

„Procter&Gamble“ užsakymu 2019 m. atlikta internetinė apklausa Lietuvoje, kurioje dalyvavo 307 merginos nuo 18 iki 24 metų amžiaus.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service