Sveikata, grožis

Pavasaris virtuvėje: kaip paįvairinti kasdienius patiekalus

Prasidėjus šiltajam sezonui, lengvumo norisi ne tik drabužių spintoje, bet ir lėkštėje. Todėl daržovės tampa neatsiejamos nuo pavasarinių maisto tendencijų. Pasak Vaidos Budrienės, „Iki“ komunikacijos vadovės, jau daug metų iš eilės stebima, kad šiuo laikotarpiu daugiausia pirkėjų dėmesio sulaukia po žiemos išsiilgtas šviežias derlius, kuris neretai diktuoja, kokie patiekalai atsidurs ant pavasarinio vaišių stalo.

„Pavasario derlius yra gausus vitaminų ir organizmui reikalingų maistinių medžiagų, todėl nenuostabu, kad po žiemos būtent daržovės diktuoja pavasarines maisto tendencijas ir tampa vienu dažniausiu pirkėjų pasirinkimu. Sezoninių produktų populiarumą taip pat nulemia jų šviežumas ir kokybė. Šiuo laikotarpiu daugiausiai pirkėjų dėmesio sulaukia ridikėliai, morkos, įvairūs žalumynai, lietuviški agurkai, šparagai ir kitos, pavasarinės daržovės“, – sako V. Budrienė.

Trūksta įkvėpimo, kaip šiuo laikotarpiu praturtinti savo valgiaraštį? „Iki“ atskleidžia pavasarines maisto tendencijas ir dalijasi patarimais, kurie leis į seniai pažįstamus produktus pažvelgti kitomis akimis.

Pavasario simbolis – ridikėliai

Turbūt daugeliui lietuvių būtent ridikėliai yra tos daržovės, kurios asocijuojasi su pavasariu. Šios traškios ir šiek tiek aštrios daržovės patiekalams suteikia tiek spalvos, tiek išskirtinio skonio.

Negana to, ši pavasarinė daržovė gerina virškinimą, padeda atsikratyti organizme susikaupusių toksinų. Ridikėliai yra tikras vitaminų šaltinis – juose gausu vitaminų C, B1, B2, PP, taip pat įvairių fermentų, lengvai pasisavinamų kalio, geležies, fosforo ir mineralinių medžiagų.

Dažniausiai naudojami pavasarinėse salotose, ridikėliai gali atsiskleisti ir visai kitame amplua. Šias daržoves galima valgyti ne tik šviežias, bet ir termiškai apdorotas – kepti orkaitėje ar grilinti, jais gardinti troškinius, virti ar net pasigaminti ridikėlių traškučius.

Geri šparagai – neperkepti šparagai

Dar prieš keletą metų į pasaulinių pavasarinių maisto tendencijų viršūnes pakilę šparagai iki šiol nepraranda populiarumo. Jų ploni stiebai prisotinti ne tik skonio, bet ir maistinių medžiagų, reikalingų gerai savijautai. Šparaguose gausu vitamino K, vario, seleno, B grupės vitaminų.

Šparagams atrasti vietos virtuvėje labai paprasta. Jie puikiai dera su visų tipų makaronais, tačiau šparagus skanu ir tiesiog pakepinti su česnaku ar jūros druska ant sviesto, kokosų aliejaus ar net trupučio daržovių arba vištienos sultinio. Svarbiausia taisyklė – jų neperkepti ar nepervirti. Šparagas turi išlikti ryškiai žalias, išlaikyti savo formą ir tik šiek tiek suminkštėti.

Beribės morkų panaudojimo galimybės

Vitamino A ir kitų antioksidantų prisotintos morkos, atrodo, nieko jau nebenustebins. Seniai puikiai žinoma, kokios jos skanios sezono metu ir kiek daug naudos duoda žmogaus organizmui.

Vieni renkasi valgyti morkas kaip užkandį, kiti – gardina jomis įvairiausius patiekalus – nuo salotų iki sumuštinių, troškinių ar net tako. Tačiau šį pavasarį galite suteikti morkoms naują vaidmenį virtuvėje – spiralizuokite jas ir pasigaminkite makaronus. Tai gali tapti puikiu patiekalu skubantiems, o svarbiausia, kad tokie makaronai bus ne tik sotūs, bet ir sveiki.

Žalumynų fiesta

Koks pavasaris be šviežių salotų, špinatų ar gražgarsčių? Lapiniuose žalumynuose yra gausu vitaminų A, K, folio rūgšties ir skaidulų.

Kai po žiemos norisi šiek tiek kartumo, patiekalus drąsiai galima gardinti populiarumo vis dar neprarandančiomis gražgarstėmis. Jos puikiai tinka šaltoms sriuboms ar net košėms pagardinti, dera prie įvairių lapinių salotų ir gali suteikti išskirtinio skonio namuose keptai picai.

Norite tikros pavasario fiestos lėkštėje? Tiesiog sumeskite visus žalumynus į dubenį su kitomis daržovėmis, riešutais ar sėklomis, apšlakstykite aukščiausios kokybės pirmojo spaudimo alyvuogių aliejumi ir balzamiko actu ar citrusinių vaisių sultimis. Kad salotų tekstūra būtų geresnė, supjaustykite arba suplėšykite jas kąsnio dydžio gabalėliais.

Pagrindinis lietuviško pavasario akcentas – šaltibarščiai

Burokėliai yra tiek pavasario, tiek rudens maistas. Ši daržovė ypač vertinama ne tik dėl savo skonio, bet ir naudos sveikatai. Juose gausu geležies, kalio, magnio, vario, vitamino C, B grupės vitaminų ir kitų, organizmui reikalingų maistinių medžiagų.

Burokėlių panaudojimo galimybės virtuvėje yra labai plačios – iš jų spaudžiamos sultys, gaminamos mišrainės ar net kepami desertai. Tačiau vienas svarbiausių ir nuo šiltojo metų laiko Lietuvoje neatsiejamų patiekalų – šaltibarščiai.

Šį pavasarį gaminant šaltibarščius „Iki“ rekomenduoja neriboti fantazijos ir nebijoti eksperimentuoti. Tradiciniai šaltibarščiai vis dažniau yra gardinami tokiais ingredientais, kaip ridikėliai, krienai, garstyčios ar net ožkos sūris. Tačiau svarbiausi akcentas išlieka nepakitę – tai puikiai paruošti burokėliai, švieži agurkai ir pavasariniai žalumynai – krapai bei svogūnų laiškai.

Pranešimą paskelbė: Gabrielė Valaitytė, UAB „Publicum“