Medicina, farmacija

Seimo nario Mindaugo Puidoko pranešimas: parlamentaras ragina sveikatos apsaugos ministrą Arūną Dulkį skubiai spręsti eilių pas gydytojus specialistus klausimą

2023 m. vasario 2 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų)

Pacientų laukimo eilės yra sena ir žinoma Lietuvos sveikatos sistemos problema. Paaiškėjo Klaipėdos universitetinėje (Jūrininkų) ligoninėje susidariusi skandalinga situacija, kai pas gydytojus kardiologus nepatenkama po keletą mėnesių. Seimo narys Mindaugas Puidokas raštu kreipėsi į sveikatos apsaugos ministrą Arūną Dulkį, ragindamas skubiai imtis konkrečių priemonių, kurios spartintų pacientų patekimą pas kritinių ligų gydytojus specialistus. Dabartinė situacija yra visiškas pasityčiojimas iš žmonių, kurie nesulaukia adekvačios pagalbos ir skubaus problemos sprendimo.

Šiuo metu Klaipėdos universitetinėje ligoninėje yra susidariusi apie 700 pacientų, laukiančių kardiologo konsultacijos, eilė. Prastą situaciją dėl eilių pas gydytojus specialistus patvirtina ir minėtos ligoninės vadovybės komentaras, kuriame patvirtinama, kad pas kai kurių specialybių gydytojus eilės yra didesnės nei įprasta. Įstaiga registruoja pacientus į laukimo eilę, tačiau neatsisako ir gyvų eilių, nes didžioji dalis senjorų negeba naudotis elektronine registracijos sistema. Gyvose ilgose eilėse garbaus amžiaus senjorai ir kiti žmonės šąla ir laukia jiems teisėtai priklausančių gydymo paslaugų suteikimo galimybės, kaip vilties išsaugoti savo sveikatą ir gyvybę.

Kaip aiškina ligoninės atstovai, patekti pas specialistus pacientams yra sudaryta galimybė registruojantis E.sveikata sistemoje, telefonu ar gyvai, atvykus į ambulatorinių konsultacijų skyriaus registratūrą, tačiau pas kai kuriuos specialistus (dažniausiai pas kardiologus, hematologus ir neurologus) talonai dingsta akimirksniu. Tokiais atvejais pacientai registruojami į laukimo eilę tikintis, kad kitą mėnesį taloną tikrai gaus.

Laukimo eilė daugeliui pacientų palengvina patekimą pas gydytoją, tačiau turi keletą trūkumų: E.sveikata sistemoje veikianti išankstinės pacientų registracijos sistema, kurią administruoja Registrų centras, neleidžia pacientui pačiam registruotis į laukimo eilę. Pacientai susiduria su nepatogumais ir yra priversti skambinti į registratūrą arba stoti į gyvą eilę. Gyvos eilės, nuo kurių jau esame atpratę, prie ligoninės nusidriekia prieš 8 val. ryto, prieš prasidedant darbo dienai.

Apie eilių mastą galima spręsti iš to, kad vieną iš registracijos pas kardiologus dienų iki 15.30 val. pas Jūrininkų ligoninės kardiologus gyvai ir telefonu buvo užregistruota 850 pacientų! Pasak ligoninės atstovų, paskutinieji užsiregistravę kitą mėnesį pas kardiologą tikrai nepateks, nes per mėnesį išdalinama apie 300 talonų. Taigi akivaizdu, kad nežiūrint gydymo įstaigos pastangų, didelė dalis pacientų šias paslaugas gaus tik už kelių mėnesių.

Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvoje mirtingumas nuo širdies ligų sudaro bene didžiausią dalį, tai yra grėsmė tiek šalies piliečių gyvybėms, tiek valstybės saugumui, nes žmonių pasitikėjimas Lietuvos valstybe po tokių skandalingų situacijų tampa kritiškai žemas. Ligonių patiriama įtampa dėl laiku negaunamos pagalbos dar labiau blogina jų sveikatos būklę. Akivaizdu, kad be centrinių sveikatos institucijų pagalbos padėtis šioje srityje artimiausiu metu nepagerės, todėl M. Puidokas ragina Sveikatos apsaugos ministeriją skubiai imtis konkrečių priemonių gerinant pacientų patekimą pas kritinių ligų gydytojus specialistus. Savo ruožtu, aptarti šią problemą parlamentaras inicijuos specialų Seimo Sveikatos reikalų komiteto posėdį.

Pranešimą paskelbė: Monika Kutkaitytė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija